تغییر در نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان با این شرط
عضو شورای عالی آموزش و پرورش از در دستور کار قرارگرفتن ارتقای میانگین نمره امتحانات نهایی دبیرستانیها خبر داد.

به گزارش آینه فردا، سید مصطفی آذرکیش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت
فناوریهای نوین استفاده کنیم و روشهای جدیدی را برای یادگیری در قالب کار گروهی داشته باشیم. تأکید بر اجرای
راهکار ۱۷۳ سند تحول است که میگوید؛ اصلاح و بروزرسانی روشهای تعلیم و تربیت با تأکید بر روشهای خلاق، گروهی،
تیمی و نوآورانه و با توجه به نقش الگویی معلمان است و همچنین ما علاقهمند هستیم که استفاده بهینهای از دانش و
تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش متناسب با راهکار سند تحول بنیادین را داشته باشیم.
وی افزود: توسعه ظرفیتهای پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با توسعه برنامهها و اقداماتی که منجر به تقویت روحیه
پژوهشگری در دانشآموزان و معلمان شود و تقویت گروههای آموزشی و خانههای راهبری کشوری به عنوان بازوان علمی
کشور و آموزش و حلقه واسط بین حوزههای ستادی و صف را در دستور کار داریم.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: توسعه آموزش مهارتآموزی که ما باید به تعدادی از دانشآموزان غیر
هنرستانی یک مهارت علمی، شغلی و فنی و ورزشی را آموزش دهیم، جز تکالیف برنامه هفتم توسعه است.
وی ادامه داد: مهارتآموزی یا افزایش سهم آموزشهای فنی حرفهای و کاردانش متناسب با تکالیف برنامه هفتم توسعه در
دستور کار ما است و همچنین ارتقای میانگین نمره امتحان نهایی در متوسطه نیز جز برنامههای ما است که در برنامه هفتم
توسعه به آن تکلیف شده و تلاش ما در قالب این است که پوشش تحصیلی را در سطح کشور در دورههای تحصیلی
متوسطه اول و در متوسطه دوم چه در شاخه نظری و چه در صنعتی و در کاردانش داشته باشیم.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به برنامههای وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامههایی که وزیر
آموزش و پرورش به مجلس ارائه کردند با رویکردهایی همچون؛ تعمیق باورهای دینی و تقویت باورهای ملی و دینی ما است
که به نوعی همیشه در دستور کار بوده است و اینها در قالب برنامههایی است که هویتبخش و هویتساز هستند.
وی به الگوی مدرسه تراز اشاره کرد و افزود: برنامههای تحولی ما در خصوص توسعه الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین،
بعد از استقرار اولیه است که ما در سال آینده به طور جدی پیگیری میکنیم.
آذرکیش ادامه داد: تأکید ویژه بر مطالبات ریاست جمهور در بحث ارتقای کیفیت آموزش از منظر کلاس درس و از منظر تقویت
مدیریت آموزش، با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامههای جدی ما خواهد بود، بهویژه که
علاقهمند هستیم و برنامهریزی میکنیم برای اینکه در مناطق محروم و کمتر برخوردار ما شرایط آموزشی با کیفیتتری را با
بهرهمندی از مشارکت دستگاههای اجرایی و جامعه خیرین و منابع دولتی داشته باشیم که مورد تأکید هم رهبر معظم
انقلاب اسلامی و هم ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش است.
آذرکیش در پایان با بیان اینکه تقویت برنامههای کیفیتبخشی با قوت بیشتری در سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد، اظهار
کرد: توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتآموزی را با جدیت بیشتری در سال آینده پیگیری خواهیم کرد
و امیدوار هستیم با کمک معلمان، مدیران واحدهای آموزشی ما و مردم و خانوادهها، بتوانیم اتفاقات خوبی را در آموزش
کشور انشاءالله رقم بزنیم.