اجتماعی

تغییر در نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان با این شرط

عضو شورای عالی آموزش و پرورش از در دستور کار قرارگرفتن ارتقای میانگین نمره امتحانات نهایی دبیرستانی‌ها خبر داد.

به گزارش آینه فردا، سید مصطفی آذرکیش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت

فناوری‌های نوین استفاده کنیم و روش‌های جدیدی را برای یادگیری در قالب کار گروهی داشته باشیم. تأکید بر اجرای

راهکار ۱۷۳ سند تحول است که می‌گوید؛ اصلاح و بروزرسانی روش‌های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش‌های خلاق، گروهی،

تیمی و نوآورانه و با توجه به نقش الگویی معلمان است و همچنین ما علاقه‌مند هستیم که استفاده بهینه‌ای از دانش و

تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش متناسب با راهکار سند تحول بنیادین را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با توسعه برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به تقویت روحیه

پژوهشگری در دانش‌آموزان و معلمان شود و تقویت گروه‌های آموزشی و خانه‌های راهبری کشوری به عنوان بازوان علمی

کشور و آموزش و حلقه واسط بین حوزه‌های ستادی و صف را در دستور کار داریم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: توسعه آموزش مهارت‌آموزی که ما باید به تعدادی از دانش‌آموزان غیر

هنرستانی یک مهارت علمی، شغلی و فنی و ورزشی را آموزش دهیم، جز تکالیف برنامه هفتم توسعه است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی یا افزایش سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش متناسب با تکالیف برنامه هفتم توسعه در

دستور کار ما است و همچنین ارتقای میانگین نمره امتحان نهایی در متوسطه نیز جز برنامه‌های ما است که در برنامه هفتم

توسعه به آن تکلیف شده و تلاش ما در قالب این است که پوشش تحصیلی را در سطح کشور در دوره‌های تحصیلی

متوسطه اول و در متوسطه دوم چه در شاخه نظری و چه در صنعتی و در کاردانش داشته باشیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که وزیر

آموزش و پرورش به مجلس ارائه کردند با رویکردهایی همچون؛ تعمیق باورهای دینی و تقویت باورهای ملی و دینی ما است

که به نوعی همیشه در دستور کار بوده است و این‌ها در قالب برنامه‌هایی است که هویت‌بخش و هویت‌ساز هستند.

وی به الگوی مدرسه تراز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تحولی ما در خصوص توسعه الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین،

بعد از استقرار اولیه است که ما در سال آینده به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

آذرکیش ادامه داد: تأکید ویژه بر مطالبات ریاست جمهور در بحث ارتقای کیفیت آموزش از منظر کلاس درس و از منظر تقویت

مدیریت آموزش، با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های جدی ما خواهد بود، به‌ویژه که

علاقه‌مند هستیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم برای اینکه در مناطق محروم و کمتر برخوردار ما شرایط آموزشی با کیفیت‌تری را با

بهره‌مندی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جامعه خیرین و منابع دولتی داشته باشیم که مورد تأکید هم رهبر معظم

انقلاب اسلامی و هم ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش است.

آذرکیش در پایان با بیان اینکه تقویت برنامه‌های کیفیت‌بخشی با قوت بیشتری در سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد، اظهار

کرد: توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارت‌آموزی را با جدیت بیشتری در سال آینده پیگیری خواهیم کرد

و امیدوار هستیم با کمک معلمان، مدیران واحدهای آموزشی ما و مردم و خانواده‌ها، بتوانیم اتفاقات خوبی را در آموزش

کشور ان‌شاءالله رقم بزنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا