ستاره‌ها

سوپرایز ویژه پیمان قاسم خانی با ساخت ورژن ایرانی «دیو و دلبر»

پیمان قاسم خانی در یک همکاری با رسول صدرعاملی پس از شش سال به سینما برمی گردد.

به گزارش آینه فردا به نقل از همشهری، شش سال پس از نوشتن و ساخت دومین قسمت از فیلم «خوب، بد، جلف» در

سال ۱۳۹۸ پیمان قاسم‌خانی یک فیلمنامه را در آماده ساخت دارد که این بار خودش آن را نمی سازد و رسول صدرعاملی

کارگردان آن خواهد بود.

این فیلم که در حال حاضر «دیو و دلبر» نام دارد، یک کمدی اجتماعی است که در فضای تهران امروز می گذرد. قاسم خانی

پیش از این هم در فیلم «دختری با کفش های کتانی» ساخته سال ۱۳۷۷ رسول صدرعاملی با او همکاری کرده بود و یکی

از نویسندگان بوده است.

نویسنده سریال هایی مثل برره، پاورچین، باغ مظفر و مرد هزارچهره

آخرین کار قاسم‌خانی در سینما کمدی «چپ راست» به کارگردانی رامبد جوان است که فقط در آن بازی کرده است. از سال

۹۲ به بعد و با ساخت سریال «پژمان» پیمان و محراب قاسم خانی دیگر با تلویزیون همکاری نداشته اند و این در حالی است

که در دهه هشتاد پربیننده‌ترین برنامه های تلویزیون نوشته و کار این دو بود؛ سریال هایی مثل برره، پاورچین، باغ مظفر و

مرد هزارچهره که در زمان پخششان تماشاگران بسیاری داشتند و خوب یا بد اصطلاحات و تکیه کلام ها و لهجه شخصیت

هایشان توسط بینندگانشان تقلید می شد.

اما با مشکلاتی که با تلویزیون به وجود آمد این همکاری موثر و موفق قطع شد. اما به جای آن در این چند سال قاسم خانی

چند کار با شبکه نمایش خانگی انجام داده است.

از جمله به عنوان سرپرست گروه نویسندگان در سریال های گنج مظفر، هیولا و دراکولا کار کرده است و علاوه بر آن سریال

روزی روزگاری مریخ را هم نوشته که به همراه محسن چگینی کارگردان آن هم بوده است. ضمن این که در اولین تجربه بازی

ش در شبکه نمایش خانگی سریال بازنده را با کارگردانی امین حسین پور کار کرده است.

برگشت او به سینما بعد از هفت سال

صدرعاملی همین حالا فیلم «زیبا صدایم کن» را روی پرده دارد که برگشت او به سینما بعد از هفت سال و پس از فیلم

«سال دوم دانشکده من» است.

این فیلم با بازی امین حیایی و ژولیت رضاعی داستان یک پدر و دختر نوجوانش است که در تولد ۱۶ سالگی دختر، یک شب

تا صبح با هم در خیابان ولیعصر راه می‌روند.

فیلم مثل دو فیلم دیگر صدرعاملی «دختری با کفش‌های کتانی» و «من ترانه ۱۵ سال دارم»، یک دختر نوجوان را در محوریت

قصه دارد و تماشاگرش را با او همراه می‌کند.

این فیلم در جشنواره فجر امسال نمایش داده شد و از آن به عنوان رستاخیز صدرعاملی بعد از ساخت چند فیلم بد تعبیر

شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا