
به گزارش آینه فردا، درحالحاضر، نام برخی شرکتها و شخصیتهای معروف مانند اوراکل، اپلاوین و مستربیست (یوتوبر معروف) بهعنوان گزینههای احتمالی برای خرید تیکتاک مطرح شده است.
روزهای اولیه ظهور تیکتاک، شایعاتی درباره احتمال ورود اپل به این عرصه شنیده میشد اما گرمن این شایعات را رد کرده و میگوید این موضوع واقعیت ندارد.
گرمن در خبرنامه Power On خود مینویسد:
«هیچ سناریوی واضحی وجود ندارد که در آن اپل وارد کسبوکار تیکتاک شود، چه بهصورت سرمایهگذاری چه بهشکل خرید کامل یا حتی روشهای دیگر. اپل ترجیح میدهد برند خودش را به پلتفرمی جنجالی در دنیای رسانههای اجتماعی مرتبط نکند.»
این موضوع نشان میدهد اپل باتوجهبه چالشهای سیاسی و رسانهای پیرامون تیک تاک، تمایلی به برقراری روابط نزدیک با این پلتفرم ندارد. در گذشته، کوپرتینوییها بهخاطر تعرفههای جدید و احتمال افزایش قیمت محصولات خود تحت فشار رسانهها قرار گرفته بود و به نظر میرسد غول فناوری میخواهد از هرگونه توجه غیرمطلوب رسانهای و سیاسی دوری کند.
مسئله تیک تاک درحالحاضر عمدتاً سیاسی شده است و به نظر نمیرسد این شرکت بهسمت این معامله پیش برود. ممکن است توافق با دولت ترامپ بتواند به تقویت رابطه اپل با دولت کمک کند و داشتن تیکتاک شاید نوجوانان بیشتری را به استفاده از پلتفرم اپل جذب کند اما به گفته گرمن، این اتفاق بعید به نظر میرسد. اپل ترجیح میدهد بهجای خرید تیکتاک، اجازه بدهد این اپلیکیشن آزادانه در اپ استور در دسترس باشد.
درحالیکه تیکتاک از محبوبترین پلتفرمهای اجتماعی دنیاست، برخی پلتفرمهای دیگر نیز بهدنبال تولید جایگزینهایی برای این اپلیکیشن هستند؛ برای مثال، Substack اخیراً ویژگی ویدیوهای اسکرولپذیر مشابه تیکتاک را به پلتفرم خود اضافه کرده است.
همچنین اپلیکیشنهایی مانند ردنوت وجود دارند که جایگزینهایی برای تیک تاک مطرح شدهاند، هرچند پس از بازگشت تیکتاک به فروشگاههای اپلیکیشن، محبوبیت آنها کاهش یافته است.