اقتصادی

فیس‌لیفت پژو ۲۰۷ در دستور کار ایران‌خودرو قرار گرفت

اخبار منتشر شده از ایران‌خودرو نشان می‌دهد تجهیز پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت به گیربکس دوکلاچه تر از مهم‌ترین تغییرات این خودرو خواهد بود

به گزارش آینه فردا، پژو ۲۰۶ را باید یکی از موفق‌ترین خودروهای جهان در سگمنت B معرفی کرد که در کشورهای مختلفی با استقبال مواجه شد. پژو ۲۰۶ در ایران هم مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی و امریکایی از خودروهای محبوب نسل جوان شناخته می‌شود با این تفاوت که تولید آن در بسیاری از کشورها پایان یافته اما در ایران همچنان یکی از خودروهای محبوب بازار است که مدل‌های جدیدی از آن در حال تولید است.

پژو ۲۰۷ در نسخه‌های مختلف، آخرین محصول از خانواده پژو در ایران است که تولید آن با قدرت ادامه دارد و قرار است نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۷ هم در آینده نزدیک از سوی ایران خودرو به بازار خودرو معرفی شود.

هم‌زمان با قطعی شدن پروژه تولید پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت در گروه صنعتی ایران خودرو، با بررسی تاریخچه خودرو پژو ۲۰۷، به بررسی مشخصات احتمالی پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت می‌پردازیم.

پژو ۲۰۷ از چه سالی تولید شد؟

پژو ۲۰۷ در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان جانشین پژو ۲۰۶ در اروپا معرفی و در کشورهای فرانسه، اسپانیا و اسلواکی تولید شد و تا سال ۲۰۱۴ در مدل‌های هاچ‌بک، استیشن و کوپه کابریولت عرضه آن به بازار ادامه داشت. با این حال، آنچه در ایران و برخی بازارها با نام ۲۰۷ شناخته می‌شود، در واقع نسخه فیس‌لیفت ۲۰۶ یا همان ۲۰۶+ است که در برزیل طراحی شد.

تولید پژو ۲۰۷ از چه سالی در ایران آغاز شد؟

در ایران، تولید ۲۰۷آی از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و پس از توقف موقت در سال ۱۳۹۱، از سال ۱۳۹۵ با آپشن‌هایی مانند سقف پانوراما و گرافیک جدید چراغ‌ها از سر گرفته شد. این خودرو در برزیل، آرژانتین، چین و مالزی نیز با نام‌های مختلف عرضه شد و در مالزی توسط گروه نازا تا سال ۲۰۱۰ تولید می‌شد.

دلایل مختلفی از جمله نبود رقیب مناسب موجب محبوبیت بالای پژو ۲۰۷ در ایران شد و این خودرو تا امروز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خریداران بوده است و از جمله خودروهایی محسوب می‌شود که بازار دست دوم مناسبی نیز دارد. بازار دست دوم مناسب و نقدشوندگی بالا در کشوری مانند ایران که خودرو را یک کالای سرمایه‌ای می‌داند، از مهم‌ترین دلایل بقای یک خودرو در بازار و ادامه تولید آن شناخته می‌شود.

آخرین خبر از پروژه پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت در ایران خودرو

پروژه تولید پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت از سال گذشته همواره نقل محافل خودرویی بوده است اما پس از سخنان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و انتشار اطلاعات ثبت شده در سامانه کدال، وجود برنامه‌ تولید پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت در ایران خودرو قطعی شده است.

مشخصات فنی احتمالی پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت

با توجه به تغییراتی که در مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو در اواخر سال گذشته رخ داد، انتظار می‌رود تا پژو ۲۰۷ جدید یک فیس‌لیفت سنگین و واقعی برخلاف فیس‌لیفت‌های مرسوم در بازار خودرو ایران باشد که تنها به تغییر چراغ و افزودن زه کناری خلاصه می‌شود.

احتمالا به جز تغییرات ظاهری با کابین متحول شده پژو ۲۰۷ مواجه باشیم اما یقینا تغییرات به همین جا ختم نمی‌شود.

براساس اخبار موثقی که از ایران خودرو شنیده می‌شود، تجهیز این خودرو به گیربکس دوکلاچه تر مهم‌ترین تغییر پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت خواهد بود. انتظار می‌رود این گیربکس ساخت شرکت DAE باشد اما شایعاتی از احتمال تولید این گیربکس در شرکت نیرو محرکه نیز به گوش می‌رسد که قابل تایید نیست.

براساس این گزارش، پیشرانه پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت همچنان از نوع TU۵ پلاس خواهد بود. اگر این تغییرات در پروژه پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت صحت داشته باشد، ایران خودرو کار سختی در هماهنگی این موتور و گیربکس پیش رو خواهد داشت اما نتیجه آن، عرضه خودرویی سریع‌تر و چابک‌تر از خانواده پژو خواهد بود.

اگر پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت با گیربکس دوکلاچه تر راهی بازار شود، شاهد تولید اولین محصول ایران خودرو با این سیستم خواهیم بود.

قیمت پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت

متاسفانه باید بگوییم که هیچ محدوده قیمتی نمی‌توانیم برای پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت متصور باشیم.

زمان عرضه پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت مشخص است؟

هرچند تولید پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت در ایران خودرو قطعی شده است اما به دلیل سنگینی این پروژه، حتی بازه زمانی مشخصی برای عرضه محصول جدید پژو مشخص نشده است.

مدیرعامل ایران خودرو پیش از این  مهرماه سال ۱۴۰۵ را برای عرضه تارا فیس‌لیفت اعلام کرده بود. اگر زمان آغاز هر دو پروژه را در گروه صنعتی ایران خودرو به صورت یکسان فرض کنیم، می‌توانیم تا پایان سال ۱۴۰۵ منتظر ورود پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت به بازار باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا