داغگوناگونویدیو

موفق‌ترین تبلیغ های بزرگ دنیا و دلایل موفقیت آن‌ها کدامند؟+ ویدئو

هشت نمونه از برترین و موفق ترین تبلیغ های دنیا را با هم بررسی خواهیم کرد.

به گزارش آینه فردا، بدون شک تبلیغات موفق و سازنده در فروش و سودآوری موثرند. تبلیغات حتی در محبوبیت و برندینگ یکی از اصلی ترین مولفه ها به حساب می‌آیند. اما برخی از تبلیغات در تاریخ ماندگار تر و موثر تر بودند. در این مطلب سعی داریم که هشت تبلیغ برتر شرکت های بزرگ را بررسی کنیم تا به راز اصلی آنها دست پیدا کنیم.

1- ولوو Volvo

هزینه: ۴ میلیون دلار

نتایج: ۴۸ میلیون بازدید در ۹ روز، ۱۷۰ میلیون دلار درآمد.

چرا موفق بود: تصاویر خیره‌کننده + نمایش واضح محصول.

2- تبلیغ سوپر باول ۱۹۸۴ اپل

تبلیغ ۱۹۸۴ اپل، الهام‌گرفته از جورج اورول، مکینتاش را به عنوان شورشی در برابر هم‌سانی معرفی کرد.

هزینه: ۹۰۰ هزار دلار

نتایج: ۴۶٪ افزایش فروش در ۱۰۰ روز.

چرا موفق بود: داستان‌گویی جسورانه + پیام واضح و مخرب.

3-کمپین “فقط انجامش بده” نایک

کمپین ۱۹۸۸ نایک، “فقط انجامش بده” را به یک مانترا جهانی تبدیل کرد.

هزینه: ۱۰ میلیون دلار

نتایج:فروش از ۸۷۷ میلیون دلار به ۹.۲ میلیارد دلار در ۱۰ سال افزایش یافت.

چرا موفق بود: الهام‌بخش برای همگان وارتباط با ارزش‌های برند

4- کمپین “یک کوک را به اشتراک بگذارید” کوکاکولا

کوکاکولا لوگوی خود را با نام‌ها جایگزین کرد تا اشتراک‌گذاری را تشویق کند.

هزینه: ۵۰ میلیون دلار (راه‌اندازی جهانی)

نتایج: ۲٪ افزایش فروش در ایالات متحده.
چرا موفق بود: شخصی‌سازی + اشتراک‌گذاری اجتماعی فرهنگی پدیده‌ای ایجاد کرد.

5-کمپین اولد اسپایس

اولد اسپایس با استفاده از طنز و جذابیت ایزایا مصطفی برند خود را بازتعریف کرد.

هزینه: ۱۱ میلیون دلار

نتایج: ۱۲۵٪ افزایش فروش در یک سال.

چرا موفق بود: witty (زیرک)، جذاب و به‌طور مستقیم به مخاطب هدف خود پرداخته بود.

6-کمپین “Whassup?” بادویزر Budweiser’s

تبلیغ ساده “Whassup?” در سال ۱۹۹۹ به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد.

هزینه: ۱ میلیون دلار

نتایج: ۶۰٪ افزایش فروش.

چرا موفق بود: شوخی‌های قابل ارتباط و عبارت جذاب و فراموش‌نشدنی.

7- کمپین “I’m Lovin’ It” مک‌دونالدز

شعار جذاب مک‌دونالدز در سال ۲۰۰۳ به یک سرود جهانی تبدیل شد.

هزینه: ۱.۳۷ میلیارد دلار

 

نتایج: ۹٪ رشد فروش جهانی (چند میلیارد دلار).

چرا موفق بود: ساده، احساسی و با جذابیت جهانی.

8-تبلیغ “Gorilla” کادبری Cadbury

گوریلی که به آهنگ “In the Air Tonight” فیل کالینز درام می‌زند، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

هزینه: ۹ میلیون دلار

نتایج: ۱۰٪ افزایش فروش در بریتانیا، ۵۰۰٪ بازگشت سرمایه.

چرا موفق بود: غیرمنتظره، سرگرم‌کننده و به طرز فوق‌العاده‌ای به یادماندنی.

به نظر شما جذاب ترین و به یاد ماندنی ترین تبلیغات تلویزیونی ایران چه مواردی بود؟

منبع رشتو:
https://x.com/Marketing_Nerd_/status/1909428343969140947

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا