داغگوناگون

نقد تند یک منتقد سینما از بازی ضعیف تنابنده در پایتخت!

سریال «پایتخت برای ما ایرانی‌ها حکمی نوستالژیک دارد و انگار ما را به گذشته‌ای وصل میکند که همیشه دنبالش هستیم، اما نمیتوان چیز‌هایی را نادیده گرفت…

به گزارش آیینه فردا، یک منتقد سینما در انتقاد از سریال «پایتخت ۷» نوشت: «نه، این نقی آن نقی نیست. محسن تنابنده‌ای که به نظرم در حال حاضر بهترین بازیگر سینمای ایران است، حالا در فصل هفتم “پایتخت” در برخی لحظه‌ها صدایی جز صدای نقی از گلویش بیرون می‌آید، همچنان که انگار ریزه کاری‌های شخصیتش هم تغییر کرده است و در قسمت‌هایی تبدیل به محسن تنابنده‌ “جنگ جهانی سوم هومن سیدی” می‌شود. من این نقی را نمی‌شناسم.»

دامون قنبرزاده، منتقد سینمایی، با انتشار یادداشتی در حساب کاربری خود در اینستاگرام به نقد سریال «پایتخت ۷» پرداخته است.

او در این زمینه نوشت: «نه این نقی آن نقی نیست محسن تنابنده‌ای که به نظرم در حال حاضر بهترین بازیگر سینمای ایران است حالا در فصل هفتم «پایتخت» در برخی لحظه‌ها صدایی جز صدای نقی از گلویش بیرون می‌آید همچنان که انگار ریزه کاری‌های شخصیتش هم تغییر کرده است و در قسمت‌هایی تبدیل به محسن تنابنده‌ی «جنگ جهانی سوم هومن سیدی میشود من این نقی را نمیشناسم.

قبول دارم که سریال «پایتخت برای ما ایرانی‌ها حکمی نوستالژیک دارد و انگار ما را به گذشته‌ای وصل میکند که همیشه دنبالش هستیم، اما نمیتوان چیز‌هایی را نادیده گرفت…

«پایتخت» به عنوان یکی از مهمترین و ادامه دارترین سریال‌های ایران جدا از شکل و شیوه‌ی داستان پردازی انتخاب داستان‌ها و مفاهیم همه فهم و جذاب انتخاب ساختاری روان و رها برای دنبال کردن ماجرا‌ها بازی‌های درست و چند نکته دیگر همیشه نگاهی فوق العاده ریزبینانه و درست به جزییات رفتاری و گفتاری و عادت‌های زیستی مردمان خطه سرسبز مازندران داشت.

به عنوان نمونه‌هایی کوچک فرش‌های فراوانی که تمام طول اتاق‌ها و حتی آشپزخانه‌ی منزل نقی را پوشانده بود تا گل‌های مصنوعی فراوانی که در تمام اتاق‌ها دیده میشد تا نوع کفش پوشیدن و شوخی کردن و حتی رقصیدن و راه رفتن شخصیت‌های داستان… جزئیاتی حیرت انگیز بودند که حال و هوای «پایتخت» را می‌ساختند و تماشایی اش می‌کردند.

اما قسمت اول فصل جدید «پایتخت هیچ نشانی از فصول گذشته اش و آن ریزبینی‌های جذاب ندارد. انگار دیگر شمال و فضا و آدمهایش در کار نیستند.

انگار سریال مثلاً در تهران میگذرد. جدا از پراکندگی داستان و خرده روایت‌های ضعیف و بیکار کرد و عدم انسجام، حتى احساس میکنم بازیگران هم دیگر نای اجرای شخصیت‌هایشان را ندارند انگار هیچ کس در حد و اندازه‌های خودش نیست. لطفاً نگویید که باید به آن فرصت بدهم ۱۴ سال از فصل اول سریال گذشته است.

صحبت درباره‌ی فصل جدید «پایتخت» با انتشار قسمت‌های جدید مفصل‌تر خواهد بود ولی خواستم بگویم میتوانیم حسی نوستالژیک به یک سریال داشته باشیم، اما نمیتوانیم نادیده بگیریم که انگار «پایتخت»، «پایش رفته و «تخت» ش مانده.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا