اقتصادی

موبایل ارزان شد / قیمت ها پس از مذاکرات سقوط کرد

عضو هیات مدیره اتحادیه صوت، تصویر و تلفن همراه گفت: بازار موبایل به عنوان یکی از بازارهای استراتژیک و وابسته به تحولات نرخ ارز نخستین سیگنال‌های مثبت را از مذاکرات دریافت کرده است.

به گزارش آیینه فردا، محمد یونسی، عضو هیات مدیره اتحادیه صوت، تصویر و تلفن همراه در گفت‌وگویی درباره تاثیر مذاکره ایران و آمریکا بر بازار موبایل کشور گفت و اظهار کرد: در چند روز اخیر بازار موبایل تحت تاثیر اخبار مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا و کاهش قیمت دلار به طور مستقیم موجب تعدیل قیمت گوشی‌های تلفن همراه و تجهیزات الکترونیکی شده است.

به‌گونه‌ای که طی روز‌های اخیر خرده‌فروشان و عمده‌فروشان شاهد روند نزولی قیمت موبایل هستند.

کاهش قیمت‌ها یا تثبیت آن وابسته به نتایج ملموس مذاکرات

وی ادامه داد: تجربه اقتصادی کشور در سال‌های گذشته نشان داده که تحولات اولیه در بازار‌ها غالبا هیجانی و کوتاه‌مدت هستند. ثبات و پایداری در بازار موبایل نیازمند تثبیت دستاورد‌های دیپلماتیک و حل پایدار چالش‌های سیاست خارجی است. از این رو تداوم روند کاهش قیمت‌ها یا تثبیت آن وابسته به نتایج ملموس مذاکرات و همچنین مدیریت صحیح انتظارات در جامعه است.

یونسی افزود: بنابراین در این شرایط ضروری است که فعالان صنف موبایل با رعایت اصول مدیریت موجودی، تحلیل دقیق تحولات روز و اتخاذ تصمیم‌های مبتنی بر منطق اقتصادی، از اتخاذ رفتار‌های هیجانی پرهیز کنند. تصمیمات شتاب‌زده نه تنها می‌تواند منجر به زیان‌های مالی کوتاه‌مدت شود، بلکه موقعیت کسب‌وکار‌ها را در مسیر پرنوسان پیش‌رو به خطر می‌ندازد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صوت، تصویر و تلفن همراه خاطرنشان کرد: بازار موبایل ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سیاست‌های حمایتی مشخص، برنامه‌ریزی مدبرانه و تبیین چشم‌انداز‌های شفاف اقتصادی است.

در عین حال، فعالان این صنعت باید با رصد دقیق روند‌های بین‌المللی، به ویژه در حوزه فناوری و تجارت جهانی، موقعیت خود را در بازار‌های داخلی و منطقه‌ای تثبیت کند.

اثر تحولات سیاسی و دیپلماتیک در بازار

وی ادامه داد: باید توجه داشت که تحولات سیاسی و دیپلماتیک اخیر، هرچند در کوتاه‌مدت بر بازار‌ها اثرگذار بوده‌اند، اما اثرگذاری بلندمدت آنها مستلزم استمرار روند‌های مثبت در حوزه تعاملات بین‌المللی و اصلاحات ساختاری در اقتصاد داخلی است.

یونسی افزود: چنانچه بخواهیم از رفتار بازار موبایل در دوره مذاکرات نتیجه‌گیری کنیم باید بگوییم که بازار موبایل ایران، در آستانه مذاکرات، نیازمند رویکردی هوشمندانه، صبورانه و تحلیل‌محور است.

وی گفت:با اتکای به خرد جمعی، مدیریت علمی بازار و بهره‌گیری از فرصت‌های ناشی از بهبود روابط بین‌الملل، می‌توان مسیر توسعه و رونق این صنعت را شاهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا